16STY

Dlaczego nie działa?

W życiu każdego człowieka przychodzi taki moment, kiedy postanawiamy nasz dotychczasowy, ukochany amplituner czy np. odtwarzacz CD zmienić na "nowszy model". Wertujemy rynek na własną rękę albo idziemy bezpośrednio do salonu audio/video i oddajemy się w ręce specjalistów, którzy dobierają nam sprzęt wg naszych wytycznych i preferencji.

Sprzęt dojeżdża do domu, podłączenie i pierwsze uruchomienie (i tu jest pewnie ten moment największej ekscytacji, prawda? Brzmi świetnie! Zaczynamy testować poszczególne funkcjonalności, zachwyt trwa dłuższą chwilę i nagle, co zdarzyć się może, ale nie musi, okazuje się, że coś NIE DZIAŁA!

Amplituner nie działa

I co teraz?

Poniżej przygotowaliśmy dla kilka podstawowych porad, jak można samemu uratować się z małej opresji:

1. Daleko, daleko od routera!

W momencie kiedy urządzenie zrywa połączenie z internetem, albo w ogóle nie może się z nim połączyć, pierwszą rzecz jaką należy sprawdzić to oczywiście jakość połączenia. W drugiej kolejności – gdzie znajduje się router. Być może problem spowodowany jest umieszczeniem nadajnika na innym piętrze bądź w zamkniętej szafce. Może się także zdarzyć, że odległość jest niewielka, ale router oddziela przeszkoda np. ściana nośna, telewizor, kuchenka mikrofalowa, lodówka, lustro w drzwiach od szafy wnękowej.

2. Oprogramowanie jest przeterminowane

Inną przyczyna może być nieaktualne oprogramowanie. Urządzenia w trakcie produkcji mają wbudowywaną wersję oprogramowania, która w momencie zakupu, nie musi być już aktualna. W takim przypadku, system może sam domagać się aktualizacji. Czekająca aktualizacja wysyła monit o reakcję użytkownika co może powodować przerwanie odtwarzania stacji internetowej. W innym przypadku, jeżeli system nie domaga się takiego działania sam, należy sprawdzić dostępność najnowszej wersji oprogramowania w internecie. Po aktualizacji natomiast cała sytuacja powinna wrócić do normy. Jeżeli nie, szukamy dalej przyczyny usterki.

3. Jeden mały pendrive – wielki kłopot

Zdarza się, że system zaczyna wariować po włożeniu pendrive’a. Niestety tu trzeba mocno uważać - niektóre "egzotyczne" nośniki zewnętrzne wieszają działanie karty sieciowej. Często nawet w instrukcjach urządzenia jest mowa o takich przypadkach. Nawet nasz team naprawczy również często doświadczał takich sytuacji w serwisie. Taki pendrive potrafi skutecznie zawiesić wszystkie urządzenia w sieci, w tym Ceole, MCR’y, amplitunery, itp... A co możemy rozumieć pod pojęciem „egzotyczny” pendrive? Wszelkiego rodzaju breloczki do kluczy, gadżety reklamowe, a także nośniki nieznanych producentów. Taki Pendrive może bez przeszkód współpracować z komputerem, niestety niekoniecznie jednak z odtwarzaczem.

Inną sprawą jest forma zapisu muzyki na nośniku. Pamiętajcie, że powinna to być tylko i wyłącznie muzyka. Czasami albumy muzyczne zawierają okładki w formacie *.jpg, wielkość takiego jpg jest wyraźnie opisana w instrukcji obsługi i próba wczytania większego obrazka powoduje zawieszenie się karty sieciowej. Pliki o innych niż „muzyczne obsługiwane” mogą natomiast powodować błędy, które zapisywane są w pamięci karty sieciowej. Jak z każdą pamięcią - kiedyś się ona kończy i należy wyciągnąć wtyczkę z kontaktu...

Problemem może być także ilość folderów, podfolderów oraz plików w nich zawartych. Warto przejrzeć instrukcję czy nie zawiera informacji określających ich możliwe ilości.

4. Czytać, czytać, czytać!

Różne urządzenia mogą mieć różne szczególne funkcje, które są opisane w instrukcji, i które z kolei nie zawsze są takie oczywiste, a pozwalają na prawidłowe funkcjonowanie urządzenia. Takim przykładem może być m.in. Ceol. W jego instrukcji jest opisana np. funkcja „kontrola sieci”. Ma ona za zadanie trzymanie połączenia z internetem nawet w trybie STANDBY. Przy włączonej funkcji ostatnio słuchana stacja radiowa uruchamia się błyskawicznie, w odróżnieniu do sytuacji, gdy po włączeniu karta sieciowa w pierwszej kolejności musi połączyć się z internetem i dopiero wtedy zaczyna odtwarzanie (trwa to do 1 minuty). Z kolei do resetowania służy funkcja INICJALIZACJA a nie wyjęcie wtyczki z prądu. Inicjalizacja opisana jest w instrukcji obsługi. I jeszcze jeden przykład z innej bajki: "nie świeci dioda w standby, a kiedyś świeciła". Co zrobić? Tu znowu z pomocą przychodzi nam instrukcja obsługi, gdzie jest zaznaczone, co należy włączyć w MENU, żeby zaświeciła ponownie. Podpowiemy, że informację takie zwykle zamieszczone są przy opisie panelu frontowego.

Kto jest bez winy...
Oczywiście i niestety, zawsze znajdzie się jakaś niewielka liczba urządzeń, które będą miały wady fabryczne. W takim przypadku nie zostaje nam nic innego jak zgłoszenie bezpośrednio do naszego Serwisu, lub za pośrednictwem jednego z naszych salonów. Pamiętajcie! Wysyłka uszkodzonego sprzętu do serwisu jest dla was bezpłatna

Więcej informacji znajdziecie na stronie:
www.salonydenon.pl/pl/CS/Serwis
i w każdym z naszych salonów stacjonarnych

SALON FIRMOWY DENON

Gdańsk

Galeria Bałtycka

Grunwaldzka 141
80-264 Gdańsk

tel. 58 345 05 88

kom. 519 547 878

Szczegóły

SALON FIRMOWY DENON

Katowice

Silesia City Center

Chorzowska 107
40-101 Katowice

tel. 32 605 06 03

kom. 519 547 871

Szczegóły

SALON FIRMOWY DENON

Kraków

Galeria Krakowska

Pawia 5
31-154 Kraków

tel. 12 432 50 73

kom. 501 290 860

Szczegóły

SALON FIRMOWY DENON

Poznań

Posnania

ul. Pleszewska 1
61-136 Poznań

tel. 61 646 30 80

kom. 729 052 149

Szczegóły

SALON FIRMOWY DENON

Poznań

Stary Browar

Półwiejska 42
61-888 Poznań

tel. 61 667 13 57

kom. 519 547 877

Szczegóły

SALON FIRMOWY DENON

Warszawa

Arkadia

Jana Pawła II 82
00-175 Warszawa

tel. 22 351 90 56

kom. 519 077 406

Szczegóły

SALON FIRMOWY DENON

Warszawa

Galeria Mokotów

ul. Wołoska 12
02-675 Warszawa

tel. 22 161 36 20

kom. 519 547 875

Szczegóły

SALON FIRMOWY DENON

Warszawa

Złote Tarasy

Złota 59
00-120 Warszawa

tel. 22 222 03 03

kom. 519 077 404

Szczegóły

SALON FIRMOWY DENON

Wrocław

Magnolia Park

Legnicka 58
54-204 Wrocław

tel. 71 316 16 79

kom. 519 547 879

Szczegóły

SALON FIRMOWY DENON

Wrocław

Wroclavia

ul. Sucha 1
50-086 Wrocław

tel. 533869730

Szczegóły
Znajdź nas na YouTube
Znajdź nas na YouTube
Facebook